عایق رطوبتی حمام
فهرست مطالب

عایق رطوبتی حمام

برای اجرای عایق رطوبتی حمام هیچ نیازی به تخریب کاشی ها و از بین رفتن رنگ و لعاب آن ها نیست. عایق رطوبتی حمام بی رنگ است و می توان آن را در عرض کمتر از چند ساعت بر روی سطح مورد نظر اجرا کرد و مانع از نفوذ آب به زیر کار شد. عایق رطوبتی نانو علاوه بر حمام، امکان اجرا در سایر بخش های خانه از جمله سرویس بهداشتی را نیز دارد.

عایق رطوبتی حمام  

عایق رطوبتی حمام و آب بندی سرویس بهداشتی چه مزایایی دارد؟

استفاده از عایق رطوبتی حمام در مواقعی که قبلا عایق کاری انجام شده نیز امکان پذیر می باشد. گاهی اوقات حمام یا سرویس بهداشتی عایق کاری می شوند اما بعد از گذشت چند سال، شاهد نشتی آب از آن هستیم و مهم ترین دلیل این موضوع، استفاده از شوینده های اسیدی می باشد. زیرا شوینده های اسیدی باعث تخریب سطوح می شوند و امکان نشت آب را افزایش می دهند. این روزها عایق رطوبتی نانو که به شکل بی رنگ تولید می شود کاربرد زیادی پیدا کرده و به وسیله آن می توان سطوح مختلف از جمله کاشی، سرامیک و …. را در حمام و سرویس بهداشتی آب بندی کرد.

با استفاده از عایق رطوبتی حمام دیگر نیازی به تخریب سطح زیرین نمی باشد و شما می توانید با حفظ ظاهر و زیبایی کاشی و سرامیک ها، آب بندی آن ها را انجام دهید. عایق رطوبتی یک لعاب شفاف و مقاوم بر روی سطوح ایجاد می کند و تمام درزها، منافذ و شکاف ها را پر می کند. در ادامه با مزایای استفاده از عایق رطوبتی حمام آشنا می شویم:

کاهش هزینه ها در بازسازی ساختمان

اگر قصد بازسازی و ترمیم ساختمان را دارید می توانید از عایق های رطوبتی نانو برای آب بندی حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. زیرا قیمت این عایق ها خیلی گران نیست و قطعا خرید آن ها مقرون به صرفه خواهد بود. توجه داشته باشید که ارزان بودن این عایق ها به معنای بی کیفیت بودن آن ها نیست. بلکه میزان مصرف این عایق بر روی سطوح بسیار کم است و یک لایه نازک ایجاد می کند. به طور مثال 1 لیتر مایع و 1.5 کیلو پودر می تواند یک فضای 5 متر مربعی را پوشش دهد.

مشاهده و خرید انواع عایق رطوبتی 

عدم نیاز به تخصص

اجرای عایق رطوبتی حمام به تخصص ویژه ای نیاز ندارد. زیرا اجرای آن آسان است. اما پیشنهاد می کنیم در صورت امکان اجرای آن را به افرادی بسپارید که در این زمینه تجربه دارند. در غیر این صورت بهتر است با نکات اجرای آن آشنا شوید و سپس دست به کار شوید.

عدم تغییر رنگ کاشی و سرامیک

قبل از آنکه اجرای عایق رطوبتی در ساختمان ها باب شود، از مواد دیگری برای آب بندی استفاده می شد که به مرور زمان باعث تغییر رنگ کاشی و سرامیک ها می شد. این موضوع برای افراد خوشایند نبود و آن ها باید هر چند سال یکبار اقدام به تعویض کاشی و سرامیک ها می کردند. خوشبختانه عایق رطوبتی نانو هیچ تاثیری بر رنگ و ظاهر کاشی و سرامیک نمی گذارد.

پیوند عالی با سطح

بعضی از محصولات خمیری که به طور آماده عرضه می شوند و برای عایق رطوبتی حمام مورد استفاده قرار می گیرند به مرور زمان پوسته پوسته می شوند و از سطح کنده می شوند. اما عایق رطوبتی نانو به هیچ عنوان دچار این مشکلات نمی شود و بعد از اجرا، چسبندگی قوی بر روی سطوح ایجاد خواهند کرد و جزئی از سطح می شوند.

عایق رطوبتی حمام

نکات مهم قبل از عایق کاری حمام

قبل از آنکه آب بندی حمام را انجام دهید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا نتیجه کار مطلوب شود. در غیر این صورت چسبندگی خوبی میان عایق و سطح ایجاد نخواهد شد و در نهایت بعد از مدتی شاهد جداشدن عایق از سطح خواهید بود.

  • سطوح کاشی و سرامیک در حمام باید توسط مواد شوینده غیر اسیدی تمیز شوند. در اغلب مواقع استفاده مداوم از شوینده های اسیدی باعث تخریب کاشی ها می شود و درزهایی میان آن ها ایجاد می کند که آب از آن ها نشت خواهد کرد. پس از مواد غیر اسیدی استفاده کنید.
  • معمولا در هنگام استفاده از عایق های نانو نیازی به ترمیم سطوح زیرین وجود ندارد. اما در صورت تمایل می توانید بندهای آسیب دیده را پیدا کنید و آن ها را ترمیم کنید.
  • قبل از آنکه عایق بندی را آغاز کنید اجازه دهید تا سطوح کاملا خشک شوند. به هیچ عنوان عایق را بر روی سطوح خیس اجرا نکنید.

هزینه عایق کاری حمام با عایق رطوبتی چقدر است؟

پارامترهای مختلفی در هزینه عایق رطوبتی حمام دخیل هستند که می توان به متراژ آن کرد. بدیهی است که هر چقدر متراژ حمام بیشتر باشد مقدار عایق رطوبتی افزایش پیدا می کند. اما به طور کلی هنگامی که مزایای آن را درنظر می گیریم به خوبی متوجه می شویم که ارزشمند است و می تواند تا سال های سال، حمام را در برابر مشکلاتی از جمله نفوذ و نشت آب محافظت کند.

برخی از افراد تصور می کنند که عایق رطوبتی حمام صرفا در زمان ساخت خانه اجرا می شود. در حالی که اگر ساختمان در سال های گذشته ساخته شده باشد و به مرور زمان فرسوده شده و نشتی پیدا کرده نیز می تواند گزینه مناسبی برای استفاده از عایق های رطوبتی باشد. عایق های رطوبتی در طیف های مختلفی از نظر متریال تولید می شوند اما عایق های نانو به دلیل ویژگی ها و مزایای خاصی که دارند بیشتر مورد توجه هستند و از فروش بالاتری در بازار برخوردارند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *